A Junts per Igualada apostem per facilitar l’accés a l’habitatge i per fer que els serveis municipals estiguin més a prop dels ciutadans. Per això, aquesta setmana hem posat en marxa l’Oficina d’Habitatge d’Igualada, situada a la plaça de l’Ajuntament, 2, un espai cèntric, a peu de carrer, que concentra tots els serveis municipals en matèria d’habitatge.
Aquesta oficina permet als igualadins i igualadines gestionar ajuts, consultar la Borsa d’Habitatge i obtenir informació sobre rehabilitació i sostenibilitat, tot en un mateix punt.
Reforcem la política d’habitatge a la ciutat
Des de Junts per Igualada hem endreçat i consolidat la política d’habitatge municipal amb mesures com:
- L’aprovació del Pla Local d’Habitatge, que defineix les necessitats i actuacions futures en aquest àmbit.
- La promoció de la rehabilitació d’habitatges, especialment al nucli antic, per mantenir-lo viu i habitable. Entre 2016 i 2023, gràcies a aquestes mesures, el nucli antic ha augmentat la seva població en un 20%, mentre que altres ciutats han vist com els seus nuclis antics es degradaven.
- L’aconseguiment de recursos europeus per millorar l’habitatge, com els 6,8 milions d’euros dels Fons Next Generation per a rehabilitació i sostenibilitat, la subvenció més gran de la història de l’Ajuntament d’Igualada.
Serveis i xifres de l’Oficina d’Habitatge
L’Oficina d’Habitatge ja ha gestionat un gran volum de serveis el 2022:
- 1.337 expedients d’ajuts al lloguer.
- 60 prestacions econòmiques d’especial urgència.
- La Borsa d’habitatges de lloguer assequible compta actualment amb 235 persones inscrites, tant qui busca pis com propietaris que ofereixen habitatges en desús.
Aquesta iniciativa reforça el compromís de Junts per Igualada amb una ciutat que facilita l’accés a l’habitatge, promou la rehabilitació i millora la sostenibilitat, apropant els serveis als ciutadans de forma còmoda i eficient.
